Εισαγωγή της ψηφιακής υπογραφής στο ελληνικό Δημόσιο

 

Το ελληνικό Δημόσιο έδω και αρκετά χρόνια έχει μείνει στάσιμο και δεν έχει ακολουθήσει τους τεχνολογικούς ρυθμούς άλλων χωρών. Ωστόσο, συντελείται μια μικρή επανάσταση και οι πρώτες μικρές εξελίξεις έρχονται για να βοηθήσουν το Δημόσιο να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της εποχής. Μία από τις τελευταίες εξελίξεις είναι η υιοθέτηση της ψηφιακής υπογραφής, η οποία τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία. Πρόκειται για την χορήγηση εγκεκριμένων πιστοποιητικών απομακρυσμένης ηλεκτρονικής υπογραφής σε δημοσίους υπαλλήλους, που θα διαρκεί για τρία έτη, στο πλαίσιο του έργου ΚΣΗΔΕ (Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων).


Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος ή αλλιώς ΣΕΠΕ, έχει τεθεί ως στόχος, να διατεθούν 150.000 ψηφιακά πιστοποιητικά σε όλους τους φορείς του Δημοσίου ως το τέλος του έτους. Η πιλοτική λειτουργία αφορά στη χορήση 1.100 ψηφιακών πιστοποιητικών στους υπαλλήλους του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των εποπτευόμενων φορέων του. Αφετηρία θα αποτελέσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, στο οποίο πρόκειται να διατεθούν 11.000 ψηφιακά πιστοποιητικά.


Για πρώτη φορά ρυθμίζονται με σωστό τρόπο τα ζητήματα των ηλεκτρονικών υπογραφών στο πλαίσιο του «Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης». Κάνοντας την αρχή με τις ηλεκτρονικές υπογραφές, γίνονται προσπάθειες και για την ανάπτυξη περαιτέρω ηλεκτρονικών υπηρεσιών τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα της χώρας μας, όπως αναφέρει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.